איך כדאי להתכונן לבגרות בתנ"ך

אז איך עונים על שאלות הבגרות בתנ"ך?

על מי חלם יוסף בלילה? מדוע התחתן שלמה עם אלף נשים? וכמה חבל שלבני ישראל לא היה waze… אתם יודעים כמה חם להסתובב ארבעים שנה במדבר??הבגרות בתנ"ך עוסקת בסיפורי המקרא המוכרים וגם הפחות מוכרים והיא חלק מכמה בגרויות חובה שכל תלמיד חייב לעבור בכדי לקבל תעודת בגרות. בגרות החובה בתנ"ך היא בגרות של 2 יחידות, וניתן להיבחן בתנ"ך גם כמקצוע מורחב של 5 יחידות.

בבחינת הבגרות בתנ"ך מופיעות שאלות הדורשות מן התלמיד מיומנות בסיסית של קריאת וניתוח טקסטים מהתנ"ך, הבנת הנקרא ויכולת להשוות טקסטים ומקורות מידע אחרים (כגון פרשנות מודרנית) זה לזה. בנוסף, על התלמיד לדעת את הרצף הסיפורי וההיסטורי של ספרי המקרא, ולהכיר את הדמויות המקראיות ומעשיהן ולדעת לאפיין כל דמות בהקשר לפרקים הנלמדים.

איך כדאי להתכונן לבגרות בתנ"ך?

בכדי להצליח בבגרות בתנ"ך יש צורך בתרגול של קריאת טקסטים מקראיים והבנתם, ולרכוש מיומנות של הבנת והמרת הטקסט הכתוב בעברית מקראית לעברית מודרנית ומדוברת, גם ללא פירושים. בבגרות בתנ"ך מותר להשתמש בספר תנ"ך, אבל ללא כל פירוש נוסף. בנוסף, חייבים לתרגל הבנת ופתרון שאלות בגרות משנים קודמות, בכדי להבין את האופן בו מנוסחות השאלות בבגרות וכיצד אפשר לגשת אליהן ולענות תשובות מלאות ונכונות.

בגרות החובה בתנ"ך (2 יחידות) מתקיימת פעמיים בשנה, במועד חורף ובמועד קיץ. כדאי ומומלץ להתחיל להתכונן לבגרות כמה חודשים לפני הבגרות. כמובן שככל שמקדימים בהכנות, כך קטן העומס וניתן לתרגל ולרכוש מיומנויות בצורה מסודרת ומדורגת. ההכנה הטובה ביותר היא כזו שבה ראשית כל קוראים את הטקסט המקראי, מבינים אותו לעומק בעזרת המורה ולאחר מכן עוברים לתרגל שאלות בגרות ומבדקי הבנה על החומר הנלמד.

קורס הבגרות בתנ"ך באתר תנוכ"ו מספק ללומדים הניגשים לבגרות בתנ"ך את כל הדרוש לשם הצלחה בבגרות בתנ"ך. באתר תנוכ"ו תוכלו למצוא סרטוני שיעורים ברורים וממוקדים על כל פרקי הלימוד שיש לדעת לבגרות בתנ"ך ובנוסף, סיכומים כתובים על כל פרק ופרק. כמו כן, בסיכומים שבאתר מופיעות שאלות בגרות עם פתרונות לדוגמא וכמובן שאלוני בגרות בתנ"ך מן השנים הקודמות עם פתרונות מלאים.

הקורס בתנוכ"ו נבנה ונערך לאור שנים רבות של ניסיון בהכנת תלמידים לבגרות בתנ"ך ומתוך ידיעה ברורה מה בדיוק צריך לדעת לבגרות בתנ"ך, כיצד לענות על שאלות הבגרות והכל בהתאם לדרישות תכנית הלימודים העדכנית של משרד החינוך.באתר תנוכ"ו – הקורס הטוב והמקצועי ביותר לבגרות בתנ"ך, הבנוי לפי שיטת לימוד ממוקדת לבגרות ומספק לתלמידים את כל הכלים הדרושים להצלחה במקצוע מעשיר ומרתק.

בהצלחה!

הצטרפו לאתר תנוכ"ו
ובואו ללמוד איתנו ולהצליח בגדול!